یکی از بزرگترین و مهم ترین دغدغههای صاحبین سایت این است که در نتایج اول گوگل نمایش داده بشوند؛ تا اینکه اولین وب سایت باشند که بتوانند محصول و یا هر خدماتی را که ارائه میدهند به مخاطبان خود عرضه کنند. و این کار فقط و فقط با سئو کردن سایت امکان پذیر است. سایتی که در آن سئو انجام نشود همانند مغازه لوکسی است که محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب میفروشد اما در یک کوچه بن بست و بدون هیچ گونه رهگذری قرار دارد. پس سئو یک امر بسیار حیاتی برای سایت است.
و اما تعریف کلی سئو: به طور کلی به تمام اقداماتی که ما در داخل و خارج از سایت انجام میدهیم تا ترافیک ارگانیک و بیشتری را نسبت به رقبای خود دریافت کنیم را سئو میگویند؛ کلمه سئو یا همان SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است.
از آنجایی که خیلی از مشتاقان فراگیری سئو نمیدانند از کدام نقطه باید آموزش سئو را شروع کنند،ما قصد داریم در این مقاله و مقالات بعدی به صورت گام به گام و از ساده به دشوار با یکدیگر جلو برویم؛ تا به صورت کامل مبحث سئو را یاد بگیریم. و بتوانیم از آن کسب درامد کنیم.
به احتمال زیاد شما هم کمی با سئو کلاه سیاه، کلاه خاکستری و کلاه سفید آشنا هستید. در این مقاله و مقالههای بعدی قصد داریم سئو را به روش کلاه خاکستری یاد بگیریم. تا نه با مشکلات و خطرات کلاه سیاه دست و پنجه نرم کنیم و نه زمان زیادی برای سئو کلاه سفید صرف کنیم پس بهترین روش سئو کردن، سئو کلاه خاکستری است.
وگل چندین الگوریتم برای سئو سایت ها در نظر گرفته تا با استفاده از این الگوریتم ها بتواند سایت ها را از تمامی جوانب مورد بررسی قرار بدهد. و سایت ها بر همین اساس درجه بندی میشوند و نامهای گوناگونی دارند مانند الگوریتم مرغ مگس خوار، پاندا، کبوتر و... که در مقالههای بعدی به این الگوریتم ها به طور مفصل اشاره خواهیم کرد و با آنها آشنا خواهیم شد.
------------------------------------------------- -
حتما بخوانید:جدید ترین الگوریتمهای سئو + آپدیت
------------------------------------------------- -
در ادامه موضوعاتی را که باید در این دوره به صورت کامل یاد بگیریم به صورت تیتروار به آنها اشاره شده تا با کلیات کار بهتر آشنا بشیم و هر کدام را به صورت مستقل توضیح خواهیم داد.
بررسی و تحلیل کلمات کلیدی
سئو محتوا
سئو داخلی
سئو خارجی
سئو محلی
سرچ کنسول
گوگل انالیتیکی
ابزار Ahrefs
و....
هر کدام از عناوین بالا شامل چندین موارد ریز و درشت هستند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. و باید به صورت کاملا تخصصی به آنها مسلط بشویم تا بتوانیم در پروژههای خود از آنها استفاده کنیم. در ادامه به هر کدام از موارد بالا اشاره شده است و گزینههای مربوط به هر عنوان را ذکر کرده ایم.
1.خط فکری مخاطبان و نیازهایشان را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم.
2.کلمات کلیدی
3.ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی مانند Keyword Planner
4.بررسی رقبا و مشخص کردن رقیبهای اصلی وب سایت
5.سختی کلمات کلیدی و دسته بندی آن ها
---------------------------------------------------
حتما بخوانید: چگونه کلمات کلیدی را مشخص کنیم؟
------------------------------------------------ - -
سئو محتوا
1. استاندارد تولید محتوا
readability.2
3. علائم نگارشی
4.جمله بندی
5.ساختار درست
Title, De script ion.6
7.duplicate Content
با تقسیم کردن سئو به دو بخش داخلی و خارجی کار را کمی ساده تر میکنیم. حالا سئو داخلی و خارجی چیست؟ به طور کلی به تمام اقداماتی که در داخل سایت انجام میدهیم سئو داخلی میگویند یا به عبارتی On Page SEO. و به تمام اقداماتی که ما در خارج از سایت انجام میدهیم سئو خارجی گفته میشود که همان Off Page SEO است. البته در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.
1. لینک سازی داخلی
2.سرعت لود
3.ورژن موبایل
4.ساختار آدرس ها
5.تگهای HTML5
6.Site map
7.Robot.txt
8.Broken links
و....
1.رپورتاژ
2.استراتژی رپورتاژ
3.تولید محتوا رپوتاژ
4.Co-citation
5.Link juice
6.بررسی لینکهای رقبا
7.Anchor text
8.PBN
9.Brand signal
10.Social signal
و...
پایان مقاله
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |